Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Osta koskista -kampanja jatkaa kasvuaan – "Ostoksille ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan"

Valkeakosken #ostakoskista-kampanja on lähtenyt hyvin liikkeelle. Näin kertoo kaupungin elinkeinojohtaja Sara Tuomola . –Yrittäjiltä on tullut lähtökohtaisesti hyvää palautetta. Pikkuhiljaa mukaan on tullut lisää yrityksiä. Kaikki kokevat asian tärkeäksi. Kampanja on hyvä myös sen vuoksi, että se jatkuu pidempään. Tähän pääsee mukaan kuka tahansa ja koska tahansa. Kampanja käynnistyi syyskuun alussa. Sen tavoitteena on tehdä tunnetuksi valkeakoskelaisia tuotteita ja yrityksiä. Jokainen voi osallistua jakamalla sosiaaliseen mediaan kuvan ostamastaan paikallisesta tuotteesta ja käyttämällä avainsanana eli hashtagina #ostakoskista. Tuomola kertoo, että myös kuluttajilta eli tavallisilta paikallisilta asiakkailta on tullut hyvää palautetta. –Mitä olen jutellut ihmisten kanssa, niin esille on tullut, että ajatus on todella kiva. Ihmiset ovat myös kertoneet omista hyvistä kokemuksistaan. Halloweenina hashtagin harjoittelua Kampanja lähti liikkeelle ajatuksesta, että sosiaalista mediaa voisi hyödyntää valkeakoskelaisten tuotteiden puolestapuhujana. –Luulen, että meillä kaikilla on vähän tietopuutteita sen suhteen, mitä Valkeakoskelta saa. Aina ei tule liputettua tarpeeksi, Tuomola sanoo. Hän toteaa, että halloweenin aikaan on hyvä hetki opetella hashtagin käyttöä ja levittää tietoa valkeakoskelaisista tuotteista. –Halloweenin aikaan ihmiset usein leipovat, koristelevat kotiaan tai pukeutuvat naamiaisasuihin. Nyt olisi hyvä paikka harjoitella hashtagin käyttöä ja laittaa someen kuvia kaikesta halloweeniin liittyvästä, olivat ne sitten kuteita tai kurpitsoja. Parhaita nostoja palkitaan. Tuomola kertoo, että yhdessä yrittäjien kanssa on myös suunniteltu jouluun sopivia teemoja kampanjaan liittyen. –Jouluostoksillekaan ei tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan. Myös #ostakoskista-tuotteita tulee käyttöön jossain vaiheessa. Suunnitelmissa on, että kampanjan hashtagia voisi hyödyntää esimerkiksi kangaskasseissa. Kampanjalla tehdään Valkeakosken yrityksiä tunnetuksi paikallisille asukkaille ja nostetaan ihmisten tietoisuutta oman paikkakunnan yrityksistä. Kampanja käynnistettiin Yrittäjän päivänä 5. syyskuuta. Kampanja näkyy tunnuksena sekä julisteina, paitoina, kasseina ja muuna yritysten käytettävissä olevina materiaaleina. Kaikkia valkeakoskelaisia kannustetaan tägäämään paikalliset ostoksensa #ostakoskista-aihetunnisteella. Pyrkimyksenä on, että kampanja jää pysyväksi avuksi kaupungin yritysten markkinoinnissa.