Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Eurovaalikone

Mielipide: Puhelimitse vaikea perua terveyskeskuksesta jo varattua aikaa

Olen niin harmissani asiasta, joka silloin tällöin putkahtaa päivärutiiniin: terveyskeskuksen puhelinpalveluajat. Se on niin suljettu laitos, että sinne et pääse soittamaan mitenkään muuten kuin ajanvarausaikaan. Olen kolme päivää koettanut saada yhteyden peruuttaakseni hoitaja-ajan. Puhelinvastaaja-aikaan en ole voinut soittaa erinäisistä syistä. Onko tämä mitään palvelua? Näin ajetaan mahdolliset asiakkaat nopeasti pois yksityiselle sektorille. Minulla nyt oli kyse hoitaja-ajan peruutuksesta, mutta on ollut muitakin aiheita. Lautakunta, ottakaa mietintään tämä asia ja tekoihinkin vauhtia. Pitääkö minun maksaa vielä siitä, kun en saavu paikalle? Kaupungin keskus jätti hoitajalle soittopyynnön, mutta sieltä ei soitettu seuraavana päivänä. Terveyskeskus vastaa Ajan peruminen hoituu myös sähköisen yhteydenoton kautta, kun sen tekee paria päivää aikaisemmin. Palveluun pääsee kaupungin nettisivujen kautta ja palvelu on käytössä 24/7. Hoitajien puhelinaika on maanantaista perjantaihin kello 8.15–10 ja 13–14. Lääkäreiden puhelinajat sovitaan erikseen. Käytössämme on takaisinsoittojärjestelmä, jota kannattaa ilman muuta ruuhkatilanteessa käyttää. Asiakkaalle soitetaan takaisin saman päivän aikana. Reseptien uudistamispyynnön jättäminen onnistuu Omakannan kautta. Reseptiasioissa voi myös soittaa hoitajille puhelinajalla. Terveysaseman asiakaspalvelupiste on avoinna maanantaista perjantaihin kello 8-16. Myös siellä voi asioida. Maanantait ja erityisesti maanantaiaamupäivä ovat usein ruuhkaisimmat ajat. Elina Kontiainen Avosairaanhoidon osastonhoitaja Valkeakosken sosiaali- ja terveyskeskus