Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Vaalikone

Mielipide: Jätemaksu nousi, palvelun taso ei

Täällä Valkeakoskella on kuluvan vuoden merkittävänä puheenaiheena, myös Valkeakosken Sanomissa , ollut jätehuolto ja siihen liittyvät ongelmat. Ongelmat näyttävät jatkuvan kuluttajan osalta. Valkeakosken Ritvalan kylässä meillä oli sekajäte-, sanomalehti-, lasi- ja pienmetallimolokit. Sitten alueella toimintaa harjoittava jäteyhtiö päätti "tehostaa" toimintaansa ja vei meiltä pois kolme molokkia ja jäljelle jäi vain sekajäteastia. Lähin jätteiden keräyspiste on 4,8 kilometrin päässä Kelhissä. Tähän on jotenkuten totuttu, vaikka se aiheuttaakin kyläläisille lisäkustannuksia. Sitten tuli postissa yllätys. Lasku vuodelta 2015 oli 69.56 euroa, vuodelta 2016 70.26 euroa ja nyt tältä vuodelta 71.66 euroa. Yritys, joka mainostaa hyvää palvelua ja asiakaslähtöisyyttä, unohtaa nyt kyllä asiakkaan kokonaan. Jos kerran asiakkaan näkökulmasta palvelut tuntuvasti heikkenevät, pitäisi sen näkyä laskussa pienempänä maksuna, eikö totta? Onko nyt vaarana, että kun seuraavan kerran tehostatte toimintaanne ja viette viimeisenkin molokin pois, nostatte taas hintaa? Ei ihme, että firmalla toiminta tehostuu.